Cami Mimarisinde Çininin Kullanımı

Cami Mimarisinde Çininin Kullanımı

Çini, toprağın hamur haline getirildikten ve şekil verildikten sonra, çeşitli tekniklerle bezenmesi ve pişirilmesiyle ortaya çıkan bir sanat dalıdır. Bölgeden bölgeye ve dönemden döneme hazırlanışı değişiklik gösterebilmektedir. Örneğin; Osmanlı döneminde duvar karolarını ifade etmek için çini sanatının en önemli merkezlerinden biri olan ve Orta Asya’da bulunan Kaşan şehrinden dolayı çiniye “kaşi” denilmiş, günlük kullanılan nesneler içinse “evani” adlandırılması kullanılmıştır. Zamanla duvar karoları denilen bu eserler, Çinlilerin porselen sanatını dünyaya tanıtmalarından dolayı  “Çin’e ait” anlamında “çini” olarak yaygınlaşmış, kullanılan eşyalar ve nesneler daha sonrasında “seramik” olarak adlandırılmıştır. Cami mimarisinde çininin kullanımı; Selçuklu mimarisi ile başlar. Daha sonraları Osmanlı dönemine kadar yaygın bir şekilde devam eder

II. Murad (Muradiye) Camii 1425


Osmanlı döneminde çini sanatının en parlak dönemi 15. Yüzyılda yaşanmıştır. O dönemlerde Osmanlı Devleti’nin hakim olduğu topraklarda türbe, cami, hamam,  medrese, köşk, saray gibi mimari yapılar İznik’te üretilen çinilerle bezenmiştir. Zümrüt yeşili , kabarık mercan kırmızısı, turkuaz, kobalt ve tonları, siyah ve benzeri renklerle çok renkli sır altı tekniği bu yapılarda uygulanmıştır. Kaliteli bir işçilikle ile hazırlanan çinilerde sümbül, gül, lale, bahar dalları, nar çiçeği, asma yaprakları, rûmî, nergis ve bulut gibi motifler/desenler kullanılmıştır. O dönemde cami mimarisinde çininin kullanımı o kadar yaygın ve güzeldir ki, bunun sebebi; çinilerin üzerinde yer alan ve zarif şekilde işlenen desenlerin temiz ve parlak olmasıdır.

 

Cami mimarisinde çininin kullanımı, her dönemde oldukça yaygın olmakla birlikte günümüzde hala örneklerini görebiliriz. 

        

From Past To The Future

 

When the first time tile was used in the architecture that was the Anatolian Seljuk periof of the history.The Anatolian Seljuk people thought that they can scrape their name by using tile whole around the building and also they can add some civility and elegance on their architectural buildings.Then tile was used in architecture, inside and outside of the buildings.Anatolian Seljuk people used mosaic and herbal figures on their odds.They discovered that they can use the tile ass a covering their architecture and they were aware of that tile can not be the strong architectural component.Therefore;tile was used in architecture just for covering the buildings and odd to buildings.They used the big pieces of tiles on the plane areas and they prefered to use small pieces of tiles on the curve shaped areas.There are five types of using tile which called; glaze technique, mina technique, luster technique, glazed brick, tile mosaic.Then,during the Ottoman period tile techniques and properties were improved and were continued to use.Tile is still used in the architecture for odding the building or expressing the ideas of culture or the thouths of the architect.Tile is still used at the hotels,mosques,libraries,governmental or other public areas.It is not common for people, using tile inside of the architecture on their homes,flats,etc.

Hamam,Banyo,Türk hamamı,Spa,Resteurant,Otel loby,mimari iç dekoresyon,ofis,barbekü,mutfak,salon,mimari tasarımlar,pastaneler,çini tasarımlar,porselen çini karolar

https://guvencini.com.tr/izlem–cinili+sauna+turk+hamami+turk+hamami+cini+panolar+kurna+panolari+porselen çini karolar+tile+hamam+ceramic tiles+baht+bahha+hammam+art+desing+pattern+artgallery+workshop+islamic ceramic tile+mywork+blue ceramic+gifts+dekor+architecture+decoration+pomegranete+colors+handmade+istanbul+türkiye+mevlana+çini tasarım

lar

 

 


 

 

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir